کیش کجا خرید کنم؟

کجا خرید کنیم؟ پاساژهای جدید در کیش کدومه؟ چطوری در مراکز سنتی کیش خرید کنیم؟ مراکز خرید ارزان در کیش رو چه جوری باید پیدا کرد؟

خرید کردن یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر بوده که باعث ایجاد حس خوب در شما میشه پس‌خرید در جزیره کیش و دیدن مراکز جدید و سنتی اون رو تو برنامه سفرتون جا بدید. پاساژهای جدید در کیش و مراکز خرید این جزیره نه‌تنها مکان‌های برای خرید سوغات خواهد بود؛ بلکه از جاذبه‌های دیدنی هم محسوب میشه. اگه در شرف آمدن به کیش هستین مقاله به چطور به کیش بیایم رو از دست ندین. 

محاله به کیش سفر کنی و از مراکز خرید اونجا دیدن نکنی پس حتماً زمانی رو به پاساژ گردی و دیدن مراکز خرید در کیش اختصاص بده! در ادامه این مطلب بیشتر راجب اینکه کجا خرید کنم و مراکز خرید این جزیره زیبا صحبت می‌کنیم. همچنین برای چیدن برنامه سفر به کیش، مقاله کامل سفر به کیش رو از دست ندین.

پاساژهای جدید در کیش

جزیره کیش که منطقه آزاد است روزبه‌روز در حال پیشرفت و تغییر بوده و پاساژهای جدید و مدرنی هم در چند سال اخیر درست شده که در این بخش به چند مورد از اون‌ها اشاره می‌کنیم. یکی از جدیدترین بازارهای کیش میکا مال نام داره که از نظر وسعت یکی از بزرگترین مراکز خرید خاورمیانه بحساب میاد . یکی از این پاساژها مرکز خرید دامون هستش که در سال 1391 افتتاح شد. توی این پاساژ انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه گونه، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذای، جواهرات، موبایل و کامپیوتر رو می‌فروشند. 

این پاساژ به داشتن کالاهای برند و لوکس مشهور بوده و برای گردشگرانی که به دنبال این نوع کالاها هستن مکان بسیار مناسبی خواهد بود. با پخش صدای پیانو قدم‌زدن توی این پاساژ و دیدن وسایل لوکس می‌تونه حس خوبی رو بهتون منتقل کنه. یکی دیگه از این پاساژها مرکز خرید دامون که ارزش خرید و چند ساعت گذروندن وقت رو داره. این پاساژ با 100 غرفه تجاری و 10 غرفه خدماتی یکی از مکان‌های مناسب واسه خرید هستش. همچنین میتونین لیست کامل رستوران های کیش رو توی مقاله کجا غذا بخوریم ببینین.

مراکز خرید سنتی

بازار ته لنجی در کیش به‌عنوان یکی از مراکز خرید سنتی در این جزیره شناخته میشه و انواع اجناس و محصولات خارجی رو با قیمت مناسب می‌تونید اونجا پیدا کنید. درگذشته ملوانان اجناس رو که از خارج وارد می کردن اون‌هارو ته کشتی و یا ته لنج می گذاشتن و بازارهایی که این محصولات رو عرضه می کردن ته لنجی می گفتن.

این بازار همچنان بافت قدیمی و سنتی خودش رو حفظ کرده و اثری از مدرنیته رو در اونجا نمی‌بینید. این مراکز خرید سنتی در قسمت شمال غربی جزیره قرار داره و به اون بازار عرب‌ها هم میگن. این مرکز 70 غرفه و مغازه داشته و در سال 1350 ساخته و احداث شده است. برای خرید در کیش اگه به دنبال سوغات و صنایع‌دستی این جزیره هستین حتماً به سراغ بازار ته لنجی برید. قیمت اجناس و محصولات در این مرکز خرید نسبت به سایر مرکزها پایین‌تر بوده و همین باعث جذب بیشتر گردشگران و مسافران میشه.

مرکز خرید سنتی دیگه‌ کیش بازار پارس خلیج هستش و در نزدیکی یکی از ساحل‌ها و اسکله‌های تفریحی جزیره است. همچنین از بازار ماهی‌فروش‌ها هم که نزدیک همین بازار ته لنجی بوده هم می‌تونید دیدن کنید.  برای اینکه بدونین کجای کیش بمونین مقاله ی کجا بمونم را از دست ندین.

مراکز خرید ارزان

خرید در کیش برای گردشگرانی که به دنبال مراکز خرید ارزان هستند به‌راحتی مهیا شده است. در این بخش می‌خوایم به چند مورد از این مراکز اشاره کنیم که بتونید با خیال راحت سوغاتی‌های خودتون رو بخرید. 

مرکز خرید ونوس در کیش

اگه برای خرید در کیش لیستی از وسایل رو تهیه کردید؛ ولی نمی‌دونید کجا باید اینارو بخرید بهتره به مرکز خرید ونوس بروید. در این مرکز انواع اجناس و هر محصولی که فکرش رو می‌کنید وجود داره! هر مسافری که قصد خرید سوغات داشته باشه اغلب به این مرکز خرید به‌خاطر قیمت مناسب مراجعه می‌کنن و خریدهای خودشون رو انجام میدن.

مرکز خرید چینی‌ها در جزیره کیش

ازجمله مرکز خریدهایی که در اون وسایل ارزان عرضه میشه بازار چینی‌ها بوده و وقتی وارد این بازار می‌شید انگار به کشور چین سفر کردید. همه فروشنده‌های این قسمت چینی هستن و حتی بنرهاشون هم با حروف‌چینی نوشته شده!

بازار زیتون

بازار زیتون یکی دیگه از مراکز خرید ارزان در این جزیره است. پس اگه قصد خرید در کیش رو دارید حتماً به این بازار سر بزنید؛ چون محصولات اون با قیمت بسیار مناسبی عرضه می شه و برای خرید سوغات از کیش گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. این بازار در مرکز شهر قرار داره و اطراف اون هتل‌های مختلفی قرار داره. این مرکز با معماری خاص خودش توجه گردشگران رو جلب می‌کنه! برای خرید عطر و ادکلن می‌تونید این بازار رو انتخاب کنید.

جمع‌بندی

وقتی به جزیره کیش سفر می‌کنید یکی از دغدغه‌هاتون اینه که کجا خرید کنم؟ ما در این مطلب از مراکز لوکس و گران‌قیمت گرفته تا مراکز خرید ارزان رو معرفی کردیم. امیدواریم با سفر به این جزیره خریدهای مورد نظرتون رو هم در کنار تفریح و گردش به‌خوبی انجام بدید.