سفر به کیش

جزیره کیش نگین خلیج فارسه !! بیش‌تر افرادی که به کیش سفر می کنن فک می کنن بهترین کاری که توی کیش میشه انجام داد خرید کردنه، غافل از اینکه کیش به جز مراکز خرید کلی جاذبه گردشگری، تفریحات منحصر بفرد ، سرگرمی های شبانه، جاهای دیدنی، سواحل مرجانی بکر، و رستوران‌های باحال داره.

چطور بیایم کیش؟

برای این که خودتون رو به جزیره هیجان‌انگیز کیش برسونید راه‌های متنوعی وجود داره. اولین و سریع‌ترین راهی که باهاش می‌تونید به جزیره کیش سفر کنید، هواپیما است.

اینطوری با زمان خیلی کم‌تری به جزیره می‌رسید و می‌تونید سفر جذاب خودتون رو شروع کنید. اینجوری اگر زمان کمی برای سفر داشته باشید می‌تونید بیشتر این زمان رو تو جزیره سپری کنید.
ولی برای سفر به کیش راه‌های جذاب دیگه‌ای هم سراغ داریم. اگه اهل گردش و ماجراجویی هستید ما یه پیشنهاد جالب براتون داریم. شما می‌تونید با ماشین شخصی به جزیره سفر کنید. چطوری؟ الان براتون می‌گم. کار خاصی نداره. فقط کافیه ماشین‌تون رو بردارید و راه بیفتید و خودتون رو به یکی از بنادر چارک، لنگه و یا آفتاب برسونید. از اونجا می‌تونید به راحتی ماشین رو با لنج های مخصوص حمل خودرو که بهشون لندیگراف (لندینگ کرافت) گفته میشه، تا جزیره ببرید. یکی از مزیت‌های این کار اینه که تو طول سفر و حضورتون در جزیره کیش می‌تونید با ماشین خودتون هر جا دوست داشتید برید و هزینه حمل‌ونقل خیلی کم‌تری پرداخت کنید. البته رانندگی طولانی ممکنه شما رو اذیت کنه.

توصیه ما به شما اینه حتما با چند نفر که رانندگی بلدن سفر کنید.

 

کجا بمونیم؟

از اون جایی که جزیره کیش از قدیم‌الایام بسیار معروف بوده و طرفدارهای زیادی داشته، به همین دلیل همیشه هتل‌های شیک، زیبا و مجهزی در جزیره وجود داشته. اگه دوست دارید در طول سفر از هتل‌ استفاده کنید می‌تونید به راحتی با کارشناسان ما مشورت کنید تا با بهترین قیمت هتل مناسب بودجه تون رو رزرو کنید.
اما این روزها سایت‌هایی وجود دارن که می‌تونید با کمک اون‌ها اقامتگاه‌های مختلف اعم از کلبه، ویلا و یا خونه‌های شخصی رو ببینید و انتخاب کنید. پس برای اومدن به جزیره و اینکه قراره کجا اقامت داشته باشید اصلا نگران نباشید چون جزیره 360 کلی آپشن براتون داره.

 

کجاها بریم؟

اصلی‌ترین بخش سفر به کیش، جاذبه‌های دیدنی این جزیره است. جزیره کیش هم جاذبه‌های طبیعی زیادی داره و هم مراکزی داره که برای تفریح و شادی شما ساخته شده. به همین دلیل مجموعه این جاذبه‌ها جزیره رو یک مقصد گردشگری کامل کرده. بریم با این جاذبه‌ها آشنا بشیم.

مراکز خرید:

بهترین بازار کیش کدومه؟ لوازم برقی از کجا بخریم؟ مناسبترین قیمتها توی کدوم بازار پیدا میشن؟ … اینا بخشی از سوالاتی هستن که گردشگرا معمولا می پرسن. ما توی این بخش سعی کردیم بیشتر بازارهای قدیمی و جدید کیش رو معرفی کنیم و یه سری فروشگاه های برتر از نظر مسافرهارو بهتون معرفی کنیم…

 

کشتی یونانی

حتما شما هم اسم کشتی یونانی رو شنیدید و یا تو عکس‌هایی که از جزیره منتشر می‌شه باهاش آشنا شدید. این کشتی سال ۱۳۴۵ خورشیدی تو نزدیکی ساحل جزیره به گل نشست و الان به یکی از مکان‌های دیدنی تبدیل شده. سالانه گردشگران زیادی لب ساحل خلیج فارس کنار این کشتی رویایی عکس می‌گیرن و زیبایی‌اش رو به تماشا می‌شینن.

 

آکواریوم کیش

یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد جزیره کیش آکواریوم و پارک دلفین‌هاست. پارک دلفین‌ها همونطور که از اسمش هم پیداست محل نگهداری دلفین‌های آموزش دیده است.

سالانه افراد زیادی برای دیدن شو و بازی این دلفین‌ها به جزیره سفر می‌کنن. آکواریم هم پر از موجودات آبزی جذاب و زیباست که می‌تونید با انواع اون‌ها در سفر به کیش آشنا بشید. این قسمت می‌تونه برای بچه‌ها بسیار جذاب و مهیج باشه.

 

شهر زیرزمینی کاریز

کلمه کاریز یعنی قنات. این شهر زیر زمینی نحوه کانال‌کشی و آب‌رسانی به جزیره کیش رو به نمایش گذاشته.

اگر به مکان‌های تاریخی و قدیمی علاقه دارید حتما از این شهر زیر زمینی دیدن کنید.

 

اسکله

یکی از جاذبه‌های آرامش بخش و زیبای جزیره اسکله است.

اگه دوست دارید به تنهایی یا با عزیزانتون قدم بزنید، از طبیعت و آرامش دریا لذت ببرید و از نسیم دریایی استفاده کنید، قدم زدن رو اسکله رو از دست ندید.

 

قلعه جنی کیش

افسانه‌های زیادی درباره این قلعه و عجیب بودنش وجود داشته . البته توی سال 1401 این مکان تخریب شد تا به همه افسانه ها پایان بده.

 

دوچرخه سواری دور جزیره

دور جزیره کیش یک پیست دوچرخه ساخته شده که بتونید به راحتی تو هر زمانی که دوست داشتید دوچرخه سواری کنید. نکته خوب اینجاست که این پیست فقط برای دوچرخه است و شما نگرانی خاصی برای ورود موتور و یا ماشین ندارید. همچنین علاوه بر دوچرخه‌های معمولی، برای اینکه بتونید فرزندان عزیز خودتون رو هم همراه ببرید، سه چرخه‌هایی وجود داره که خیال شما رو از این بابت راحت می‌کنه.
جزیره کیش پر از شگفتی‌ها و زیبایی‌هاست. در نوشته‌های بعدی بیشتر درباره اون‌ها با شما صحبت می‌کنیم.